Pieksämäen vapaaseurakunta

Tällä viikolla tapahtuu

Aamurukouskokoukset ma, ti, to ja pe klo 8.45

• Ke 24.4. klo 18.00 Yhteinen Sanan ja rukouksen ilta, Hannu Airaksinen, Härkönen (Vapaaseurakunnassa)
  • To 25.4. klo 18.00 Sanan ja rukouksen ilta, Seija ja Esko Räsänen, Kari Härkönen
  • Su 28.4. klo 11.00 Yhteinen jumalanpalvelus helluntaiseurakunnassa, Lavrenchukin musiikkiperhe
  • Su 28.4. klo 16.00 Kari Härkösen 60- vuotisseurat! Omien puhe- ja lauluvoimien lisäksi rovasti Jouko Koistinen ja Nissiset, vapaa sana. Seurojen jälkeen juodaan täytekakkukahvit.

Pieksämäen vapaaseurakunta

Koulukatu 12

76100 PIEKSÄMÄKI

pieksamaki(at)svk.fi

Pieksämäen ViaDia ry kuuluu Suomen Vapaakirkon diakoniatyöstä vastaavaan ViaDia-kattojärjestöön. ViaDia ry:n paikkallisyhdistykset ja monet vapaaseurakunnat  tarjoavat muun muassa ruoka-apu eläkeläisille, vähävaraisille lapsiperheille, työttömille ja opiskelijoille. ViaDian toiminnan perustana ovat kristilliset arvot ja toimintatavat.

Pieksämäen ViaDian toimintaan kuuluu kuntouttava työtoiminta, johon kuuluu esimerkiksi elintar­vikkeiden noutami­seen, ruuan vastaanottoon, lajitteluun, jaka­miseen ja valmistukseen liittyviä tehtäviä sekä sosiaalisia muuttoja.

Uusi, päihteetön Päiväkeskus Keskuskatu 24: ssa  on avoinna arkipäivinä klo 9.30–13.30. Siellä on mahdollisuus nauttia aamupala ja kahvitella edullisesti sekä osallistua päivittäiseen hartaushetkeen ja erilaisiin ohjattuihin toimintoihin; askartelu-, taide ja käsityöprojektit.

Päiväkeskuksessa on tarjolla myös erilaisia yksilö- ja yhteispelejä, tietovisoja, hengellistä yhteislaulua, levyraateja ja muuta ohjattua toimintaa. Sinne voi toki tulla tapaamaan toisia ja viettämään aikaa aukioloaikana.

Toimitiloihin tulee myös pieni kirpputori ja puoti, jossa myydään kulujen peittämiseksi muun muassa Päiväkeskuksessa tehtyjä käsitöitä ja askarteluja.

Päiväkeskuksessa otetaan vastaan lahjoituksena toimintakuntoisia pelejä sekä käsityö- ja askartelumateriaaleja ja -välineitä.

Päiväkeskuksessa toimii kahden palkatun ohjaajan ja vapaaehtoisten työntekijöiden voimin.

ViaDia Pieksämäki ry toivottaa kaikki kiinnostuneet tulemaan tutustumaan ja osallistumaan Päiväkeskuksen toimintaan.

Päiväkeskuksessa on keskiviikkoisin Soppakirkko kello 11.15.

ViaDia-tori ja -kahvio, Myllykatu 1,  on avoinna ma-pe kello 10.00-17.00 ja la kello 11.00-14.00.
Kirpputorille otetaan vastaan kaikenlaista ehjää, pudasta ja käyttökelpoista tavaraa.
ViaDia-Waahteramäen Tupa (Kirkkotie 3) on vain työtoiminnan käytössä.

AJANKOHTAISTA

YHTEYSTIEDOT
Pieksämäen ViaDia ry
Keskuskatu 24, 76100 PIEKSÄMÄKI
Toiminnanjohtaja: Satu Ziari, puh. 044 779 1111, satu.ziari@viadia.fi (työtilaukset)
Vastaava ohjaaja: Saija Pantsari, puh. 044 779 1114 (työtilaukset)
ViaDia- tori ja -kahvio: Sari Karhunen, puh 044 779 1115
Muutot, pihatyöt, kuljetukset ja kotipalvelu:  Keijo Hiltunen, puh 044 779 1116
Waahteramäen Tupa: Aila Pelkonen, puh 044 779 1113
ViaDia tarjoaa monenlaisia palveluja kotiavusta, leivonnaisiin, pihatöihin ja muuttoihin.